Skip to main content

Tijana Grujić- ime koje čeka na svetsku reputaciju

   Kad sam upoznala ženu fantastičnih očiju, šarmantnu do besvesti, zanimljivu, duhovitu, nisam ni slutila da će, zapravo vrlo brzo, postati neizbežni deo moje svakodnevice, jer energija koju ona ima, duhovitost, originalnost u izražaju plene moju pažnju. Volim drugačije, volim unikate, volim kad neko poseduje kvalitet i nadograđuje ga. Njen talenat je neosporan, njena priča fantastična. Do sada. A mislim da će biti mnogo velika, samo joj treba dati vremena.
  Volim ljude koji zrače. To najbolje vidiš kroz oči. Sijaju onim posebnim sjajem, znanim posebnima. Ona ga ima. Tijana je neko ko je uleteo u moj život i uneo drastične promene u njega. Ne poznajemo se dugo, ali se poznajemo dobro, rekla bih. Zašto? Prosto klikneš i to je to. Sa njom se upravo to desilo. Klik! Klik na upoznavanju, klik kroz komunikaciju, klik kroz energiju, klik kroz emociju... Sve je tu, sve kroz smeh, radost, lepršavost, jedinstvenost. Tijana je neko koga jedva čekam da čujem. Prepuna doživljaja, dogodovština i priča, obogaćuje moju svakodnevicu na taj neki poseban, njoj svojstven način.
  Ko je Tijana Grujić? Tijana je slikarka. Profesor likovne umetnosti. Tijana preko petnaest godina stvara. A njeni radovi su viđeni u njenom rodnom Bečeju, Novom Sadu, Beogradu, Samoboru... A onda je otišla u Nju Jork, gde je predstavila svoje radove i razdrmala Američku elitu. Tijana je neko ko je brendirao svoje ime i stvorila svoju modnu liniju odeće, tašni, novčanika i notesa printanih njenim dizajnom. Njena priča je prisutna ovde, u Srbiji, a preti da osvoji svet. Vrlo brzo. Svi znamo prepreke koje nam se nameću na putu ka vrhu, posebno u poslednjih nekoliko godina kod nas. Pored svega, ona je uspela da uradi toliko toga. Pri tom je samohrana majka dva predivna, talentovana sina, sa kojima ima fantastičan odnos, pun ljubavi, poštovanja i poverenja. Ono što je fantastično u toj priči je upravo taj osećaj zajedništva koji imaju njih troje. Njen sin, njen prvenac, je osmislio logo koji stoji na Tijaninom brendu. A svo troje su talentovani umetnici. Mene fascinira koliko Tijana vremena provodi usmeravajući njih dvojicu ka pravim vrednostima u životu i radu, te ophođenju sa drugima.
   Pouzdano znam da bi se ogromna većina ljudi srušila od umora, kad bi makar deo nedelje provodili poput nje. Ona stigne i odvesti sina na bazen i biti majka i ćerka i prijatelj i sagovornik i savetodavac i rame za plakanje i sve to podnositi uz obaveznu dozu humora. A usput slika, noću pogotovo. Do ranih jutarnjih sati. Onda odrema. To nije spavanje. Ne može se tako nazvati. I sve ispočetka. Odspava, kad je baš umor savlada, te joj je potrebna, zapravo, dupla dremka. To je sve.
   Ono što još fascinira kod nje je činjenica da je u periodu kad joj treba sve ono što nema. Prostor, vreme, podrška, pomoć.. da bi mogla da nastavi dalje i ostvari svoj san. Njen san ne podrazumeva samo njen uspeh. Tu su i njena deca koja neizbežno idu njenim stopama, u smislu umetničkog života i stvaranja. Tu su i ljudi koji polažu velike nade u nastavak saradnje sa njom u smislu dizajnerskog rada i predstavljanja naše zemlje po celom svetu. Tu su i... mnogi drugi koje Tijana ima želju da podstakne da slede svoje snove. Tijana je neko ko i privatno pomaže talentovanoj deci da budu što bolji i ostvare se kroz svoj rad. Tijana je neko ko radi i sa decom sa posebnim potrebama ( e tu bih volela da je čujete kako priča o njima sa puno ljubavi i empatije, kad urade ono što su naumili!). Tijana je neko čiji je trag posejan svagde kud je kročila. Prosto ne možete da izbegnete tu magnetnu ličnost koja pleni svojim osmehom, stavom i harizmom.
   Dok pratim njenu priču i gledam koliko se bori da pronađe načine da nastavi sa svojim radovima i izložbama, ne mogu da se ne setim mog komšije, takođe slikara, koji se sam borio, dok se nije našao među svetskim imenima umetnika. Njegove reči oslikavaju trenutno stanje kod Tijane: " E moja Marija, niko te ovde ne gleda dok ne uspeš! A onda te svojataju i tapšu po ramenu kao da su oduvek bili tu za tebe!" I Tijana se bori, teško otvara vrata, mnoga obećanja za pratnju određenih dešavanja preko potrebnih da nastavi dalje, ostaju pusta. Volela bih da joj pomognemo, ko god može, koliko može. Poznajem je, nikad neće zaboraviti, a uradiće mnogo više da bi se odužila. Sad je vreme da se pogura. Nije dovoljan članak u malim, lokalnim novinama. Nije dovoljno reći da će sve biti u redu. Nju zovu galerije iz celog sveta! Zovu i mole da dođe, smanjuju joj cene, samo da se pojavi! A ona... da ponovim? Samohrana majka dva sina! Želje je potrebno potkrepiti, slike njene kupiti, pomoći koliko možemo da napiše već jednom galerijama po Evropi, Rusiji, Americi i dalje, da dolazi, jer najzad može! Potapšimo je po ramenu sada, dok joj pomažemo da uspe! Kao ljudi, kao neko ko voli da vidi da je neko naš uspeo u svetu! Neko o kome možemo pričati našoj deci kao primer nekoga ko se bori za svoj san! I ko je u tome uspeo! 

Comments

Popular posts from this blog

Ja u očima drugih

Iz neobjašnjivih razloga, kad sam zašla u neke tinejdžerske godine i počela komunikaciju sa momcima, simpatijama, onima kojima sam se ja dopadala, nikad nisam bila stidljiva. Niti sam pokazivala da osećam da, zbog mojih fizičkih nedostataka ili osećaja potpuno bezvredne individue, nemam samopouzdanja. Naprotiv, svi su me doživljavali kao izuzetno samouverenu osobu. Dešavalo se da mi neki ljudi, godinama kasnije, priđu i kažu da su bili ludo zaljubljeni u mene, ali mi nisu smeli prići ni spomenuti to, jer su mislili da bi ih grubo odbila. Odbila da, grubo verovatno ne, ako ne preteraju neke granice. I nikad mi nije bilo jasno kako sam se to ponašala, šta je to napravilo taj štit oko mene, da je samo jedna osoba na svetu primetila da nešto krijem, i da se ne ponašam u skladu sa onim što osećam, moj najbolji drug iz onog velikog društva, Ć.   I nikad nisam bila od onih cura koje nešto posebno pate posle raskida sa momcima, gube glavu ili bilo šta slično. Kad se priča završi, ona je gotov

Smrt mog muža

  Živeli smo skoro godinu dana zajedno. Za to vreme, tih devedeset i treće i devedeset i četvrte smo obišli njegovu rodbinu u obližnjim mestima, bili kod njegovih rođaka u Borovu Naselju. Odatle se skoro celim putem vratili peške, jer nije bilo prevoza, a on je morao na posao sutradan. Bili kod mojih na severu Srbije. Izlazili,  zabavljali se, smejali, planirali, uživali. Da nije bilo uticaja sa strane.    Moji roditelji su, bez obzira na to što sam ja bila u drugom stanju, insistirali da mi vodimo život onako kako su ga oni zamislili. Neću da grešim dušu, mama je tu bila glavni akter. Tata bi dolazio sa njom u kontrole i po nekoliko puta dnevno. Da vide da li smo se probudili, šta smo jeli, da li sam skuvala, šta sam skuvala, da li sam oprala veš, spremila kuću, namestila i razmestila krevet, ko nam dolazi u goste, kako se ponašam, šta sam kome ispričala, zašto sam ispričala.... Valjda je bila sreća što mi je sama trudnoća bila takva da sam jako malo spavala. Oko sat i po do dva u to

Nastasja Nedimović, žena, majka, sestra, čovek, borac

   Pre malo dana sam saznala za "neku tamo" Nastasju Nedimović i njenoj borbi za goli život. Da, ona je meni bila "neka tamo" zato što ne pratim vesti, ne pratim dešavanja na medijima, samim tim ni sport. Silom prilika, najčešći program koji je kod nas upaljen su crtani filmovi. A naveče, kad moj sin zaspe, obično drugi gledaju nešto svoje. Stoga sam mnogo neupućena u skoro sva dešavanja koja su mnogima uobičajena svakodnevica. Da li ste vi čuli za Nastasju Nedimović? Odlično ako jeste. Ja zaista nisam do neki dan.   Kad sam pročitala delić njene priče, koja kaže da je u šestom mesecu druge trudnoće, morala roditi dete pre vremena, zbog raka koštane srži koji je otkrila tada, te da je prilikom tog zahvata imala dva preloma, jer su joj kosti postale toliko krhke, zamislila sam se. Možete li vi da zamislite taj bol prilikom samog porođaja? A bol koji prožima celo biće novopečene majke koja ne sme svoje dete da uzme u naručje, da joj se kosti ne bi slomile? A bol kad